Vrouw

AANEEN ondersteunt
sinds 2007 met succes
de Hiv-AIDS bestrijding
in Suriname, WORD OOK LID en help zo mee!

Bankrek.: 46.16.01.540
t.n.v. AANEEN, Amsterdam

logo ANBIVereniging AANEEN is erkend ANBI-instelling. Dit betekent dat uw giften aftrekbaar zijn voor de belasting.

Sponsors:

Ook sponsor worden?
Kijk voor de mogelijkheden bij Steun AANEEN

Speelt jouw (bestaande) lot al mee voor AANEEN?

Voor nieuwe loten, klik hieronder, voor bestaande loten mail ons!

Vrienden Loterij

Projectmedewerkers

P. Lieuw-Hie

Startdatum

16-02-2008

Samenwerkingspartners

Boksschool JP Coenschool

Buurtbewoners van de Indische Buurt in Amsterdam Oost

Gesponsord bedrag 2011

Zie sponsorschema onderin

flyer verbindingsavond

Boksen voor een Betere Buurt

Mooi initiatief voor jongeren uit de Indische buurt

In Amsterdam Oost zijn voorbeelden te over van gezinnen die als kansarm aangemerkt worden, van lastige situaties in de buurt tot vervelende hangjongeren. Het is tijd om daar verandering in te brengen en te starten bij de jeugd, bij de toekomst.

Met die gedachte startten Youssef Aouriaghel en Younes el-Mahsani eind 2006 geheel zelfstandig en vrijwillig het Boksen voor een Betere Buurt project. In het Altra college aan het Javaplantsoen, geven zij doordeweeks kickboks lessen aan de jeugd en jong volwassenen. Sinds 2009 is de boksschool verhuisd naar de sportzaal van de JP Coenschool aan de Balistraat 79.

Boksen voor een Betere Buurt

Gezonde vrijetijdsbesteding en een betere buurt

Doel van het project is de jeugd van de Indische Buurt op een sportieve manier bezig te houden, door een gezonde vrijetijdsbesteding aan te bieden en haar zo op een sportieve manier bewust te maken van haar aandeel in het bewonen van een betere buurt. Daarom gaan de lessen, letterlijk en figuurlijk, niet zonder slag of stoot, bijna alle oefeningen worden vergezeld van een wijze levensles. 'Houd vol, ga door, onthoud dat als je iets wilt bereiken in het leven, het belangrijk is door te zetten', aldus trainer Youssef.

Er zijn leeftijdsgenoten die kwaad willen doen...ga niet met ze mee, laat ze lekker links liggen. We moeten er met zn allen het beste van maken uiteindelijk zijn we allemaal 1 team!

Per maand wordt er aan de jongeren een bijdrage van 10 euro gevraagd, dit om in de basale kosten te voorzien. Velen hebben daar al een achterstand in, terwijl het geld o.a. hard nodig is om de oude gymzaal tot een heuse boksschool om te toveren. Compleet met alle attributen.

ACTIE AANEEN!

AANEEN neemt voor een aantal jongeren het abonnementsgeld voor haar rekening, omdat de kinderen plezier in de lessen hebben en de lessen trouw volgen. Helpt u hieraan mee? Graag!

Wist u dat de kinderen enorm veel plezier hebben in het volgen van de lessen en trouw komen?

Wat

Wanneer

Wie

Abonnementsgeld voor 1 leerling